У овој књизи дат је одговор на питање: Зашто медији „усред
кризе огромних размера и глобалног значаја“ не испуњавају своју историјску
улогу да буду на челу друштвених промена? „Мајка свих револуција“, како је
Виктор Иго говорио за штампу, данас је напротив – један од најистрајнијих
бранилаца неодрживог status quo-а.
„Медији кризе“ више нису средства информисања грађана, него „индустрија свести“
која ради „за“ профит моћних друштвених група, а „против“ демократије и
грађанске самосвести.
Пре три и по века у новоуспостављеној „цивилизацији
капитализма“ важило је да „ми никако не смемо знање начинити обичном робом“, а
данас су вести пропагандни продукти са трака корпоративне индустрије. Зато ће
овакви „слободни медији“, који систематски „разарају разум којим се орјентишемо
у стварном свету“, у великој кризи позног капитализма, пре погурати на површину
слепе силе, крваве обрачуне и хаос, него што могу гарантовати пут ка реалном
демократском решењу. Тако нешто се, уосталом, и догодило у сличној кризи
капитализма тридесетих година прошлог века. На крају, Рељићево дело открива
велику „животну” драму у којој се протеклих деценија налазе медији.
прво издање, 2013.
15 х 23 цм, 463 стр.,
броширан повез, ћирилица
ISBN 978-86-519-1786-1
Цена: 1.430,00 РСД
15 х 23 цм, 463 стр.,
броширан повез, ћирилица
ISBN 978-86-519-1786-1
Цена: 1.430,00 РСД
Нема коментара:
Постави коментар