Веза између говорног и музичког акцента, као и питање
музичке акцентуације, јасно се прати преко жанра соло песме у Србији, и то у
периоду романтизма – од 1847. до 1914. године. Ту се уочава развојна линија у
процесу сазревања композиторске мисли и њеног суштинског сједињавања са
поетском речју, мишљу и исказом. Књига Улога акцента у српској соло песми
обухвата четири области кроз које се питање музичке транспозиције акцента
сагледава у целини.
Прва област
представља музиколошки приступ периоду српског музичког романтизма. Друга
значајна област јесте слика уметничке средине у Србији у другој половини
деветнаестог века, нарочито кроз приказивање поетских тежњи. Трећа област је
приказ српске романтичарске соло песме, најзначајнијих композитора и њихових
остварења на пољу соло песме, као и њихове инспирације одређеним песницима и
стиховима. Четврта, последња област, представља лингвистичко, фонетско и
фонолошко истраживање које се огледа у изучавању појма акцента речи, српског
система акцентуације, врсте акцената, као и постојећих музичких записа српских
акцената, како код лингвиста, тако и код композитора и теоретичара музике.
Музичка транспозиција поетског акцента подразумева осликавање српских акцената
музичким средствима: четири српска акцента и послеакценатска дужина најчешће су
представљени интонативноинтервалским, ритмичким, метричким, динамичким и
артикулацијским музичким сликама.
прво издање, 2014.
12,5 х 20 цм, 308 стр.,
броширан повез, ћирилица,
ISBN 978-86-519-1115-9
Цена : 715,00 РСД
12,5 х 20 цм, 308 стр.,
броширан повез, ћирилица,
ISBN 978-86-519-1115-9
Цена : 715,00 РСД
Нема коментара:
Постави коментар