30. Новембар 2011.
У Дому Народне скупштине је у уторак, 29. новембра одржана конференција „До транспарентног и модерног законодавног система“ у организацији Народне скупштине Републике Србије, Владе Републике Србије, Министарства правде, Министарства културе, информисања и информационог друштва и ЈП Службени гласник.
На конференцији су говорили домаћи и страни експерти из области законодавства, регулаторне реформе, информационог друштва и европских интеграција који су представили неке од могућих смерова реализације државних стратешких циљева у вези са успостављањем стабилног, транспарентног и модерног законодавног система.
Тематски блокови конференције били су:
1. Стратешки оквир: реформа прописа и развој информационог друштва у процесу придруживања ЕУ
2. Законодавни процес у Србији: израда, усвајање, објављивање и дистрибуција/десеминација прописа
3. Добра пракса и приступ законодавству Европској унији.
Конференцију су отворили Гордана Чомић, потпредседница Народне скупштине, Гордана Пуалић, државна секретарка Министарства правде, Јасна Матић, државна секретарка Министарства културе, информисања и информационoг друштвa и Слободан Гавриловић, директор ЈП Службени гласник.
Гордана Чомић је истакла да се доношењем закона и контролом њихове примене мења друштвени систем и унапређује квалитет живота грађана. „У том процесу веома је битна отвореност рада Народне скупштине, која се огледа у подношењу и прихватању великог броја амандмана народних посланика, као и у организовању јавних слушања“, рекла је она.
Гордана Пуалић је оценила да су видљиви резултати постигнуте регулаторне реформе у Србији, као и информатизације друштва, док је Јасна Матић је указала да су у протекле три године уведене информационе технологије у рад Владе и Републичког секретаријата за законодавство. Тиме је унапређен квалитет рада тих институција, које су тако постале транспарентније, чиме се истовремено смањује и могућност постојања корупције.
Слободан Гавриловић је истакао да је битно кроз дискусије сагледати постигнуте резултате и стратешке циљеве државе и изразио уверење да ће ова конференција допринети даљем унапређењу квалитета законодавног процеса у Србији.
Милица Делевић, директорка Канцеларије за европске интеграције је рекла да ће ЕК по додели статуса кандидата проверити усклађеност законодавства са стандардима ЕУ.
„То ће уједно бити и припрема за отварање преговора о чланству“, истакла је она и додала да је српско законодавство у великој мери усклађено са европским, али да недостаје примена, што је, како је подсетила, забележено и у Извештају ЕК о напретку Србије.
„Тај процес не може да се заврши доношењем закона – права провера је да ли се они примењују и да ли су донети подзаконски акти“, оценила је Делевићева, нагласивши да је усклађивање законодавства суштина процеса европских интеграција.
Говорећи о хармонизацији домаћег законодавства са законодавством Европске уније, учесници су се сложили да је поред доношења, битно и праћење примене донетих закона. Осврнули су се о и на улогу Уставног суда на законодавни процес у Србији, као и на активности ГИЗ пројекта у оквиру немачко-српске развојне сарадње са циљем унапређења законодавног процеса у Србији.
У оквиру разматрања законодавног процеса у Србији, Влатко Ратковић, председник Законодавног одбора, упознао је присутне са поступком и процедурама усвајања предлога закона који се налазе на дневном реду седница или заседања Народне скупштине. Указао је на утицај народних посланика на коначни текст закона, који се постиже подношењем амандмана на предлоге закона. О законодавном процесу своје излагање су имали и представници Владе, који су се осврнули и на увођење електронских седница Владе. Представљен је и Гласник, који објављује и дистрибуира донете прописе.
О искуствима и пракси у Европској унији у вези са законодавним процесом и дистрибуцијом правних информација грађанима коришћењем нових технологија, говорио је Андреа Бартолини, помоћник генералног директора Издавачке канцеларије Европске уније.
О процесу усклађивања националних законодавстава са законодавством ЕУ, појединачним искуствима и томе како на најбољи начин олакшати приступ законским актима грађанима, говорили су Маурицио Кватрочоки, директор Државне штампарије и ковнице Републике Италије, Стефан Котин из Генералног секретаријата Владе Републике Француске, Ксенијa Миховар Глобокар, директорка Службе Владе Републике Словеније за законодавство и Шпела Муних Станич, директорка Урадног листа Републике Словеније.
Нема коментара:
Постави коментар