01. Фебруар 2012.
У Клубу – књижари – галерији Гласник у уторак, 31. јануара представљен је нови, дванаести број часописа ТФТ. О часопису су говорили уредник Слободан Шуљагић и Гордана Милосављевић Стојановић.
Шуљагић је препоручио занимљиве текстове еминентних аутора и стваралаца у области филма, театра и телевизије.
Посебно је истакао чувени Шекспиров „Сонет 66“ уз два превода који је својеврсни интро за сјајан и исцрпан есеј Дејана Миладиновића „Сињор Шекспирели“. Такође, Зоран Пановић у, сада већ, препознатљивом маниру пише о Тому Хенксу и Бјорк у тексту „Брачни пар“, а изврсни познавалац позоришта Ана Тасић у свом тексту обрађује тему „Парадокси еманципованог критичара“.
Сегмент о новим сценаристичким остварењима започиње са одломком из сценарија Зови ме, Тони Игора Маројевића, док један од уредника ТФТ-а Жанко Томић пише о историјату постављања Глембајевих на сцену у тексту „Ма гази, барунице!“. Број се наставља са текстовима „Позориште на Андима“ Владимира Манојловића, „Паралелни универзум домаћег филма“ Драгана Јовићевића; ту је и рад Луке Курјачког о редитељском опусу Масакија Кобајашија „Побуна против друштва у филмовима Масакија Кобајашија“, као и текст Радмиле Ђурице „Пера Којот – геније и азијски аниме“ који употпуњује слику о утицају азијске културе на филм и телевизију.
О феноменима пишу Томислав Гаврић у тексту „Телевизија као индустрија програма“ и Бранко Димитријевић у „Опасном смеху – лични поглед на stend-up комедију“. Јелица Зупанц упућује на „Екранизацију писма из 1920. године – остварење једне утопије“, док Мелина Пота Кољевић компаративном методом пише о радио-драми у „Радио-драма на раскршћу између нове музичке композиције, новог облика књижевности и новог звучног филма“.
Зорица Јевремовић у раду „Грејс Кели од филма до фото-романа и Даница Пајовић у „Где живети у САД?“, претходе још једном одломку из сценарија у настајању Форшпица Милорада Милинковића, док Петар Јончић на бриљантан начин уочава повезаност књижевности и филма у тексту „Проза као предложак у српском филму“.
Нема коментара:
Постави коментар